tisdag 12 januari 2010

Eh... eeew?

På viktklubb.se kan man skriva in precis allt man äter, så räknar de ut hur många kalorier man har smällt i sig under en dag. Ska man gå ner i vikt får man bara äta ett visst antal kalorier, men det är valfritt om man vill äta 3 snickers eller 4 sunda måltider typ.

I alla fall så lägger de in alla sorters livsmedel som de tror att människor kan tänkas imundiga. Vissa finns inte, så de får man lägga in själv. Andra finns, trots att de kanske inte borde finnas. Ni undrar vad jag menar? Well, en bild säger mer än 1000 ord, dessutom är jag lite för illamående för att kunna skriva mer i ämnet:


11 kommentarer:

leos mamma sa...

så din poäng är att bröstmjölk är äckligt?

Ellen sa...

Som föda för en vuxen, överviktig (hell, smal också för den delen), ja. Det tycker jag.

Unknown sa...

Feta människor har ingen karaktär och är av en sämre sort. De äter allt de kommer över, så är det bara.

Västgötskan sa...

Ha ha!

Tja, det är väl bara att börja dricka bröstmjölk då. Verkar ju inte vara så farligt mycket kalorier... :-D

presens sa...

Tja, med tanke på hur många som har frågat mig om jag har smakat så är det uppenbarligen inte särskilt ovanligt. Även om 71 kcal per deciliter inte blir särskilt mycket för en liten smutt. :-D

Ellen sa...

Smaka, det är en sak. Äta som livsmedel om man är tillräckligt gammal för att banta? Det är en helt annan.

presens sa...

Tja, det pratas ju om att bantningen ökar bland lågstadietjejer, och jag har sett åtminstone en dokumentär om en mamma som ammade sin åttaåring, så helt omöjligt är det ju inte. Men kan du inte mejla viktklubb och fråga hur de tänker? Snälla!

Ellen sa...

Jo, jag får väl göra det.

Jenny sa...

"Nya rön visar att den ökande övervikten hos vuxna i Sverige beror på ett nytt förhållningssätt till bröstmjölk. Tidigare dracks den endast vid lite festligare tillfällen i goda vänners lag, men med nya vanor plockas bröstmjölken nu fram även vid luncher och på vardagskvällar."
Tycker det är bra att Viktklubb tar sitt ansvar och sätter p för dessa extravaganser som i förlängningen leder till fetma!

hihi sa...

...I love people som benämner sig själva "blablablas mamma" :D

ak sa...

"så din poäng är att bröstmjölk är äckligt?" - min första tanke: Ja. Och vegetarianer är lika elaka som Hitler :D