onsdag 6 januari 2010

Eller inte.

Barn: Jag vill inte ha sån! Jag vill inte. Det är äckligt!
Jag: Men är du säker? Jag tror att du skulle tycka om det här mellanmålet. Det är gott!
Barn: Nej! Jag vill inte! Det är äckligt!
Jag: Men smaka i alla fall?
Barn: Nej, jag vet att jag inte tycker om. Jag vill inte ha det!

5 minuter senare delar jag och barn 2 på det andra barnets mellanmål som han uttryckligen sagt att han inte vill ha.

Ytterligare 2 minuter senare:
Barn: Jag vill ha mitt mellanmål! Får jag det! Var är det? Varför får inte jag något att äta för? Alla bara är dumma mot miiiig!

Det är ju skönt att man alltid känner sig on top of the game som förälder.

2 kommentarer:

aequinoxia sa...

Haha! Det låter som jag när jag har pms.

Ellen sa...

Jag tror inte att Noa har pms. Men å andra sidan vet man aldrig med den ungen. ;-)