tisdag 25 maj 2010

And the glory is mine... ours... typ

Hörrni, när kan man börja tillräkna sig pluspoäng för barnen? Alltså, hur gamla måste de vara för att man ska kunna klappa sig för bröstet och stolt pösa ut "ja, vi har minsann gjort ett bra jobb"? Just nu lever vi enligt devisen att de är så makalöst underbara trots oss, inte på grund av oss. När tror ni att vi kan hiva den blygsamheten överbord och börja skryta ohämmat om vår del i deras perfekta små skapelser?

Är det när de har fyllt 18 år och vårt jobb officiellt är över? Är det när de får egna barn och därmed till sist äntligen är vuxna själva? Är det när de tar studenten, slutar nian, efter första fyllan? När kan vi ha ett tillräckligt säkerställt underlag över tid för att kunna hävda oss själva lite?

För nu är det lite så att tja, de är ju helt fantastiska, men inte är det väl vi? De är ju födda såna. De är ju rosaskimrande mirakel av naturen. Allt som går fel däremot får mig att dyka med näsan före ner i närmsta bok av Jesper Juul för något fel måste jag ju ha gjort.

Det här är ju rent skryt, jag vet ju om det och alla tycker väl att deras barn är magnifika och speciella och extra underbara. Det är inte det, jag undrar bara: när kan jag ta åt mig äran? Säg att det är snart tack!

1 kommentar:

Lajbanssons leksaker sa...

Hej, Ellen!

Lajbansson här -- ville bara tipsa om en tävling vi har, där du som eminent bloggare kan vinna presentkort på upp till 1 000 kronor ur vårt sortiment av leksaker, trendiga barnkläder och babytillbehör!

Låter det intressant? Läs mer på tävlingssidan på Lajbansson.
Tipsa gärna dina vänner och bekanta, så är de också med och tävlar!


Lycka till med bloggandet!
Med vänlig hälsning,
Lajbanssons leksaker