lördag 22 maj 2010

Dygnets skörd av tårar.

Detta har jag gråtit åt det senaste dygnet:

- När mitt favoritlag åkte ur The Amazing Race
- När jag tänkte på hur många våldtäkter som fortfarande begås och hur kvinnor här i Örebro är rädda för att gå ut på kvällarna med tanke på de många våldtäkter som skett den senaste tiden.
- När jag såg på barnprogrammet "Vinnarskallar" och grät. Åt reprisen. Jag grät första gången också, för de är så glada tillsammans.
- När jag gick runt i trädgården och bara kände hur underbart det är att ha en egen liten plats på landet.
- När jag såg säsongsavslutningen av Grey's Anatomy (men det kommer ni också göra, tro mig)

Finns det någon slags medicin mot det här? Jag har alltså varit sjukt glad hela dygnet, de två senaste dagarna har varit de bästa på länge och jag är helt och hållet uppåt och glad. Ändå dessa ständiga tårar åt allting.

Det är lite frustrerande.
Min mascara är nämligen inte särskilt vattenfast.

2 kommentarer:

jänet sa...

oh. greys alltså. tårar tårar tårar! sjukt jobbigt avsnitt, satt och var sjuukt nervös hela tiden.

Ellen sa...

Jag satt på helspänn hela tiden och var helt darrig när det var slut. Varför gör di på detta viset?