söndag 16 maj 2010

You are still in the running towards becoming...

Min syster och jag har två program som vi är smått besatta av. Det ena programmet är The Amazing Race, det andra är Americas Next Top Model. Vi tittar på programmen, vi pratar om dem, och vi vill ack så gärna vara med i dem. Vi vill också göra jobbiga uppgifter på tid för att inte komma sist till flygplatsen och därmed kanske riskera att åka ur tävlingen. Vi vill också göra spännande photo shoots där man behöver kunna posera under de mest märkliga förhållandet men aldrig aldrig glömma att modella sitt ansikte. Vi vill också!

Man vet att man är deep in the shit när man hojtar "kom igen, vi måste bli klara med den här detouren innan de andra lagen är klara, annars åker vi ut!" bara för att få uppgiften "fylla skottkärra med grus" att kännas lite roligare. Man vet också att besattheten kanske inte ligger på en helt sund nivå när följande konversation utspelar sig:

- Jag kommer aldrig kunna vara med i Top Model, jag kan inte le med ögonen.
- Men det kan jag! Titta, jag har tränat!
- Åh, jag ser! Snyggt!

Så.

Min syster har varit här i fem dagar i sträck och vi har frossat i Top Model och pratat om Amazing Race. Så idag åkte vi till ett lekland där det fanns  studsmattor. Det ena gav det andra och... well... strike a pose!








































Av det här kan vi dra följande slutsatser:

1. Det var en himla passande reklamskylt på min ena bild.
2. Det är rätt så remarkabelt att jag någonsin länkar folk hit för att jag vill att de ska läsa min blogg.
3. Jag kommer aldrig bli tagen på allvar på något föräldramöte igen.
4. Min syster kommer antagligen aldrig att prata med mig igen.
5. Tyra Banks kommer definitivt aldrig att ringa upp oss för att vi ska vara med i hennes show.
6. Ni vet när man säger "alltså, jag vet att jag har barn och hus och jobb och är gammal - men jag känner mig ändå inte vuxen"?. Vi kan väl bara enas om att i mitt fall är det inte så att någon kommer ifrågasätta det.
7. Det var otroligt pinsamt att inse att alla våra försök att få till en snygg pose (förgäves, as you see) kablades ut via storbildstv till resten av leklandet. Varför har de kameror just där? Va?

(Och så 8. Jag är ju lätt mycket bättre på att posera i luften än vad min syster är. Ska skrivas in i mitt CV genast.)

5 kommentarer:

Elin sa...

Haha! Älskar ANTM och The Amazing Race! Smize har jag alltid kunnat, men that's about it. Man känner att man kan kryssa för boxen "Beroende" när man kan säga exakt i vilken ordning varje deltagare kommer ropas upp vid elimination trots att det är 10 tjejer kvar. =) The Amazing Race är väl ett av de bäst producerade TV-programmen någonsin?! Allra roligast är när de är i Sverige och man känner igen sig, som när de rullar höbalar på Bögs gård två kilometer från mina föräldrar. Vilken grej att vara med i!

terry sa...

Tyra hade INTE gillat sista bilden på dig! "You look like an amputee. Not fierce, not fierce at all!" skulle hon nog sagt.

Ellen sa...

I know. Inte alls HTT-modellande. (Head To Toe alltså)

Jag kommer aldrig komma med. :-(

Veronica sa...

Jag vill se en mix av programmen; the amazing next top model race. Brukar vara lite roande på ett småelakt sätt att se de stackars förvirrade modellerna i det avsnittet när de ska ta sig till olika agenturer på tid, kan bara föreställa mig hur det skulle bli om det tvingades in i amazing race-formatet. Muahaha

Anonym sa...

Se där! Anna Book har blonderat sig!