fredag 17 september 2010

Hur svårt kan det vara?

Ska vi ta en snabblektion?

När det slår om till grönt så kör man direkt, inte en halvminut senare! Eftersom Örebro är Red Light City måste alla bilar gasa utav bara fan för att ungefär tre bilar ska hinna köra innan det blir gult igen. Sen kör fyra bilar mot gult och så är det rött i ett gäng minuter igen. Så gasa!

Förresten, när man svänger så behöver man faktiskt inte stå stilla. Nej, man behöver inte göra en skarp sväng i 180 km i timmen, men märkligt nog går det alltså att röra sig framåt samtidigt som man svänger. Rätt så smidigt, va? Slippa stoppa upp trafiken and all.

Och jo just det ja, även om man har bråttom så spelar det inte så jättestor roll - det är lik förbannat olagligt och olämpligt att köra 90 på en 70-väg, så ge fan i att blinka med helljusen och ligga i rumpan på mig bara för att jag håller hastigheterna.

Gud, så många puckon det finns därute. Då har jag inte ens kommit in på den icke-befintliga blinkersanvändningen, eller svårigheterna med rondellkörning.

1 kommentar:

Emma Clara sa...

heej...ser att jag missat nått...en bebis i magen!!!!! Grattis till er alla!!! Krama noa från mig!!