onsdag 8 september 2010

Jo men så att eh...

 

Äter fiskgratäng till lunch. Jag tycker inte ens om fiskgratäng. Micrad, sladdrig, smaklös och salt.Så jäkla oglamouröst, en students vardag. Långt ifrån en fin liten bambilampa i ett hörn i vardagsrummet.

Nej men det blir ju ingen bambilampa. Min äkta hälft vill inte ha någon. Och eftersom jag å min sida inte vill ha "Grindslanten" uppsatt på vardagsrumsväggen blir det till att kompromissa. Det får bli något annat istället, vi har slagit till på en grej som förvisso har mycket längre leveranstid (kommer först i mars), men å andra sidan är den princip gratis i införskaffandet. Blir dock dyrare i längden och kräver rätt mycket mer tid och energi än bambilampan. Dessutom passar den inte lika bra på radiokommoden i hörnet, men samtidigt - vafan, lite får man väl kompromissa? Den är ju söt i alla fall. Kommer säkert fula ner vardagsrummet mer än snygga till det, men det är såna smällar man får ta. Sånt, samt att tvingas äta fiskgratäng trots att man inte tycker om det. Det skulle aldrig bambilampan ha utsatt mig för.

10 kommentarer:

Anonym sa...

åh, grattis till graviditeten!

presens sa...

Haha! Snyggt inlägg, Ellen!

Sofie sa...

Aww, grattis!

leos pappa sa...

grattis! (så länge ni inte sätter upp nytillskottet på väggen, mindre installationer i gulliga kläder är ok)

ak sa...

Åh GRATTIS!

terry sa...

Hah! Jag har haft det på känn. Säkert för att jag har varit in touch med min urkvinna och varit gravid och fött barn och sånt.
Grattis!
(Och grattis till ett riktigt listigt sätt att tala om det för dina bloggläsare.)

Kerstin sa...

Nämen, GRATTIS! Vad roligt med en trea, det ska jag också ha sen nångång när jag får sova igen när 65-centimetarn slutar amma 5 ggr/natt ;-)

Anna sa...

Grattis! Vad himla coolt alltså.

Anonym sa...

Ha ha jag fick läsa två gånger för att fatta:-) GRATTIS!! Kärlek!/AnnaPanna

Jenny i Malmö sa...

Grattis!
Så himla kul. Är faktiskt lite avis, vi får jobba på lite bättre här. ;)