måndag 20 september 2010

Otäckt.

Nämen hörrni, vad bra det känns att sätta ett barn till den här världen. Till det här Sverige. Vad bra det känns att skicka mina barn till en skola som ligger i ett valområde där hela 7.7% röstade på SD. 9% röstade på KD. Skitkul känns det!

Jag försöker muntra upp mig, jag försöker att inte se så svart på allt. Till exempel så drabbar ju inte alliansens politik oss personligen, den till och med gynnar oss så länge vi är friska och anställningsbara. Och vi med vårt blonda hår och våra blåa ögon lär väl inte stå först i SDs utrotningskö.

Men det är svårt att vara positiv idag. Så jävla svårt. Inte konstigt att jag ofta träffar på idioter, 5.8% av den röstande befolkningen består ju av dem.

4 kommentarer:

Familjen skogstokig sa...

Japp. Idag är en tung dag. Jättejätte. Jag försöker trösta mig med att valdeltagandet gått upp från förra riksdagsvalet. Och att i min valkrets är mp större än sd. Man får ta det lilla. (Det faktum att Moderaterna får 43% och kd 7,5 blundar jag för.)

L. sa...

Nä. Det går bara inte att vara glad idag. Barnen tittade ut i morse och sa "Nu kommer dimman!" Jo, ungefär så. Suck... Och jag sitter här och undrar vilka 43 personer som har röstat SD där vi bor.

Anonym sa...

Kultur är en sak, men vårt folk.

Du är så dum att du inte fattar att en folkbevarande politik är nödvändig för att sådana som du eller dina barn överhuvudtaget skall kunna existera? Är du glad över ditt liv och dina barn? Varför unnar du inte kommande generationer svenskar och europeer den glädjen, varför vill se hela jordens folk flytta hit.

Ellen sa...

Anonym - gud vilken jävla massa skit du häver ur dig.