måndag 20 september 2010

Privat och politiskt.

Jag ser på en presskonferens med miljöpartiet där de säger att de inte vill stödja alliansen eftersom de inte har samma värderingar. Jag håller med. Om fem minuter ska jag gå till vår stora chrysler voyager och köra den en ynka kilometer för att komma till förskolan. Det känns inte så jättemiljövänligt om jag ska vara ärlig. Men alternativet är ännu sämre fogar och då vet jag vad jag väljer.

Dessa fogar alltså. Den smärtan i kombo med allt annat som kroppen utsätts för under graviditeten gör att jag blir allt mer övertygad om att inte amma det här barnet. Alls. Tablett direkt efter förlossningen och så slipper man eländet. Någon som gjort så? Berätta!

4 kommentarer:

Familjen skogstokig sa...

Jag-som inte läst så mycket av dig äldre än ett år-fattade inte kopplingen fogar-inte amma? Berätta!

Ellen sa...

Nej, det var ju väldigt otydligt ser jag nu. Nej men i korthet då: jag får alltid svår foglossning och blir handikappad under mina graviditeter. Sen så tycker jag inte om att amma, och blir i princip handikappad av det också eftersom jag inte kan ha mina kläder eller en passande bh, jag vantrivs med min kropp.

Så nu när fogarna började göra sig påminda fick det mig att känna mig fånge i min egen kropp. Något som jag avskyr. Fogarna kan jag inte påverka, men jag kan välja bort amningen.

Det var så jag tänkte. :-)

Sofia sa...

Har en kompis som gjort så och det gick utmärkt! Själv ammade jag ca en månad med tvåan (som snart blir fyra månader). Jag trivs inte heller med att amma, desto bättre med ersättning. Min lilla har sovit tio-elva timmar per natt sen hon var två månader och det tackar jag ersättningen (och lite tur såklart) för.

Birry sa...

Jag har just gjort så! Två tabletter efter förlossningen (kejsarsnittet) och inte en antydan till mjölk. Kotten dricker Nan och är hittills mycket nöjd - och det är jag med! Så skönt att slippa vara napp och mjölkko i ett! :-)