fredag 10 september 2010

Suck.

Vet ni vad jag har sjukt svårt för så här i valtider? Jo, högermänniskor som liksom viftar undan oron från vänsterhållet. Högermänniskor som inte alls förstår hur man kan vara oroad över att Alliansen antagligen kommer få sitta en gång till. Jag förstår för det första inte ens hur dessa människor kan vara höger, hur vettiga människor helt plötsligt kan visa sig tycka att det är viktigare att en konsumaffärsägare ska ha råd att anställa än att folk ska ha en skälig levnadsstandard även om de är sjuka.

Och de bara "men herreguuud, sluta vara så dramatiska. Det är ju inte som att Sverige går under om Alliansen får sitta fyra år till".

Nej, men välfärden gör det.

Vad fan, till och med mina barn har koll på det här. Hur kan vuxna människor inte fatta? De kanske, till skillnad från mina barn, läser för lite Bamse?

10 kommentarer:

Jennie sa...

Eller att det är viktigare att de (som redan uppbär skälig lön) tycker att det viktigaste är att få behålla någon extra tusenlapp mer i månaden.

Solidaritet! För! Fan!

Ellen sa...

Ja, vi betalar ju sinnessjukt lite skatt idag ju. Vad är det för fel på folk som tycker att "deras" pengar är så jävla viktiga?

Anonym sa...

Vi har ett av världens högsta skattetryck, men vi betalar sinnessjukt lite skatt..........mystiskt! Fyra år till med alliansen vore som en fyra år lång smekmånad. Längtar till ännu en mandatperiod med den mest begåvade statsminister vårt land någonsin haft!

Anna sa...

Ja, det är så jäkla läskigt alltsammans. Jag kan inte för mitt liv förstå alla dessa människor som snackar om dessa extra hundralappar, som hänger hela sin röst på dessa slantar i plånboken som de aldrig, aldrig märker av.

Ellen sa...

Anonym - jag betalar knappt 6000 i månaden i skatt. Det blir 72 000 per år. Det räcker inte ens för att täcka ETT av mina barns skolgång, så ja - jag tycker att vi betalar sjukt lite skatt idag!

Anonym sa...

Du är okunnig gällande skatter. Inkomstskatt i all ära, men det är bara början lilla vän. Återigen, ett av världens högsta skattetryck och ÄNDÅ sjukt lite skatt. Nej Ellen, det håller inte ihop.

Sara sa...

Du var duktig på att argumentera för dina åsikter fram tills du startade politiktråden med uppmaning till att rösta rött. Det är uppenbart att du inte kan bemöta den konstruktiva kritik du får från pålästa medlemmar. Det förvånar mig. Jag trodde du var en bättre debattör än så.

Ellen sa...

Anonym - men nu var det ju just inkomstskatten som vi övriga diskuterade, lilla pucko.

Sara - jag bad om ursäkt för att jag bara startade en tråd när jag var upprörd och sedan inte ens kunde diskutera i den. Om du kollar så diskuterade vi skolfrågor i går kväll, när jag hade lugnat ner mig och kunde vara lite mer nyanserad än "öh, idioter".

Anonym sa...

Puckon är ju då de som enbart ser till inkomstskatten. Kommunister i stil med dig då. Enda tröst jag finner är att det är kört för er i valet så jag slipper bry mig om batikfolket i åtminstone fyra år till.

Anonym sa...

*joinar batikfolket*


/Gäspan