tisdag 21 september 2010

Tv-serier vi minns.

Förhäxad går i repris på femman just nu. Det är verkligen en serie som jag har älskat, jag saknar Phoebe, Paige, Piper. (Inte Prue, att hon dog var det bästa som hände i serien, typ). Jag saknar Leo, jag saknar till och med Cole. Jag saknar att sitta och diskutera vilken kraft man helst skulle vilja ha (Pipers kraft att frysa tiden, lätt!), vilken som är sämst, etc etc.

När vi ändå är inne på ämnet så saknar jag Ally McBeal. Inte åkerspöket själv kanske, men serien! Så som den var i början, när den var rolig, nyskapande, galen. När de dansade på toaletten, hade grodor, gäddhäng, galna domare.

Nu för tiden finns det sjukt bra serier, kvalitén på HBOs serier är ju makalöst hög. Men ändå. Visst kan man få sakna och vara lite nostalgisk ibland? Vilken tv-serie saknar du?

8 kommentarer:

JsN sa...

Ah! Ally McBeal! Innan de blev knäppt på riktigt! *saknar* På den tiden det kunde sändas på måndagkvällar utan att bli utkonkurrerat av ER!

Unknown sa...

Vi brukar leka leken " om du fick lov att blåsa liv i en valfri serie i en säsong, vilken skulle det bli?"...och jag kan inte hjälpa det utan säger varje gång "Veronica Mars"....

Ellen sa...

Karolina - men hallå! ALLA skulle väl välja Veronica Mars? Vem skulle inte göra det liksom? Bästa serien EVER.

S sa...

Jag skulle inte välja Veronica Mars, tror jag, utan Firefly. (Och gissa vem som har blivit ombedd att jobba lite, och med vilken serie! ;-) )

ak sa...

Ja, Veronica då. Men även Judging Amy.

Ellen sa...

ak - på riktigt? Judging Amy? Det var ju så trist. Förutom hon hemska mamman då.

ak sa...

Vad kan jag säga, jag är en totalsucker för socialporr! Ja, fiktiv sådan då.

Andrea sa...

till och med Cole, What? Han är ju den man saknar mest, gud så kär jag var(hrm, är) i den karln.