måndag 1 november 2010

Skönt att inte vara ensam.

Maken var på styrelsemöte för vårt föräldrakooperativ förra veckan. När frågan om arbetsgrupper för föräldrar kom upp så noterades det att jag av någon anledning inte stod med i någon arbetsgrupp.

Maken: Men hon tycker att Niklas (fingerat namn) är så snygg, så hon vill vara i hans grupp.
Styrelsepappa 1: Pratar vi om Snygg-Niklas nu?
Styrelsepappa 2: Ja, han är ju verkligen sjukt snygg.
Maken: Ja, precis. Snygg-Niklas!
Styrelsepappa 1: Han är ju typ modellsnygg. Alldeles för snygg för sitt sunkiga jobb.
Styrelsepappa 2: Ja verkligen. Han är ju snyggare än Beckham!

Nu undrar jag lite om jag ska vara a) lite sur över att maken outade min crush på en annan dagispappa? Eller b) bli lättad över att jag inte är den enda som har noterat hans närapå adoniska skönhet? Annars har vi ju alltid alternativ c) Bli lite oroad över att någon på riktigt tycker att Beckham är snygg!

1 kommentar:

presens sa...

Vad sägs om D) All of the above?