söndag 14 november 2010

Tråk-söndag

Idag har det varit en sån där helt värdelös dag. Alla är trötta och griniga och gnälliga och barnen frågar "är det inte förskola idag, snälla?". Men nej, det var inte förskola idag. Det var en vanlig söndag, en gråregnig tråksöndag då ingenting händer.

Men! Ur tristess föds genialitet och konstnärsskap. Vilket vi blev varse förut idag. Jag har tydligen närt en konstnär vid min barm utan att veta om det. (En av fördelarna med att amma är att man faktiskt kan använda uttrycket "närt vid min barm" bokstavligen.)

Egentligen borde jag ta inträde för det här, men ni kan få se en blivande installatörs första installation/skulptur gratis. Noa kallar den "mitt konstverk". Varsågoda:















Nu syns det ju sjukt dåligt på den här bilden, men varje liten sak är placerad med yttersta noggrannhet. Allt är ihopkopplat med det andra och det är en finess i detaljerna som faktiskt gör mig riktigt stolt.

De första som kommenterar det här inlägget vinner biljetter till hans kommande utställning på Moderna Museet. Typ år 2025.

1 kommentar:

Maiden sa...

Ha ha, ja den utställningen vill jag såklart gärna komma på!! ;-)