söndag 26 december 2010

Och förkylningen börjar släppa.

Känner mig löjligt tillfreds och nöjd just nu. Och då inte bara för att jag fick allt jag önskat mig i julklapp, eller för att jag orkade följa med på pulkautflykt idag. Inte heller för att vi har ett ovanligt välbalanserat konto för att vara några dagar efter jul, eller för att det ligger en oöppnad chokladask i köket. Allt det hjälper till, så klart. Det gör också det milda vädret, särskilt eftersom vår luftvärmepump nu har kraschat helt.

Men den egentliga anledningen till att jag är så nöjd och glad är att det bara är några få dagar kvar på detta skitår. Snart är det sayonara 2010 och var så välkommen 2011. Jag tror aldrig jag har upplevt ett sämre år. Så nu under de sista dagarna njuter jag av att snart kunna skriva - 11 och lägga det här året bakom mig. Samt den kvarvarande chokladen, så klart.

1 kommentar:

Megamongot sa...

Choklad är allt man behöver.