måndag 3 januari 2011

Mm... omelettbakelse.

Jag är en stark anhängare av devisen "frukt är frukt och mat är mat". Jag tycker alltså att ni som beställer pizza med ananas eller banan är rätt så dumma i huvudet smakledes. Sallad med äppelbitar i går fetbort. Ris á la malta är en märklig uppfinning som borde förpassas till historieböckerna. Honung är inte en smakförstärkare, det är en smakförstörare. Ja, men ni fattar.

Men även ni som tycker att man kan blanda frukt och mat måste väl ha era gränser? Jag hoppas verkligen att den går vid det serveringsförslag jag idag läste på insidan av äggförpackningen. Där stod ett recept på omelett (vem som nu behöver ett recept till det kan man ju fråga sig) och sedan serverings/fyllningsförslag. Typ rökt skinka och ost. Lax med färskost. Crème fraiche med rom och lite olika förslag. Sedan längst ner: färska bär och florsocker. På omelett? Wtf?! Det slår ju banan i tacos med hästlängder. Vem katten vill sätta sig med en nygjord omelett och sedan hälla på bär och florsocker?!

Vitlök och ost däremot. Det går att ha till precis alla maträtter.

4 kommentarer:

Birry sa...

Ibland undrar jag om du är jag, eller om jag är du? Du har så hundraprocentigt rätt i detta!

/Förbjud frukt i mat!

presens sa...

Fikon och getost, då? Inte ens det?

/Har äpple både i vanlig sallad och potatissallad.

Ellen sa...

Fikon är gott. Getost är gott. Men man ska inte blanda och förstöra!

presens sa...

*viskar* Jag har blåbär i köttgrytan också...