söndag 9 januari 2011

Vintern rasat ut...

Nej, det har den ju inte. Dagens töväder betyder inte på något sätt att det är vår på G. Inte ens i mars kan man andas ut, ty det ska ju alltid komma typ fyra bakslag innan helvetesvintern äntligen är över.

Men ändå. Lite töväder, lite värme och jag kände mig så lycklig som jag alltid gör när våren nalkas. Bara att få känna mark, inte snö, under fötterna är något jag längtar efter. Det och jeansjackor.

Jag vet inte varför, men våren är för alltid förknippad med jeansjacka för mig. Jag antar att det hör ihop med barndomen på något sätt, för själv har jag inte haft jeansjacka sedan någon gång på 90-talet. Och ungarna har inga jeansjackor heller. Men det spelar ingen roll, vår är tulpaner, grus, hopprep och jeansjacka.

Och inom några månader är den här. Tänk va?

Inga kommentarer: