måndag 28 februari 2011

Nej.

Anonym undrade om jag är på förlossningen. Nejdå. Jag kommer gå över tiden med minst någon vecka och bf är inte förrän om två veckor, så det är inte aktuellt än.

Men jag har sömnbrist pga smärtor, jag kan inte äta pga gallkramper, jag har varit på vårdcentral och förlossning för att få medicin och nu har jag fått feber och förkylning också. Så jag orkar helt enkelt inte blogga och skriva inlägg som jag ändå inte får några kommentarer på.

Japp, precis så småsint är jag. Jag bloggar igen när jag inte på allvar funderar på att ligga på rygg och då klämma åt någon artär som leder till att jag svimmar, bara för att få vara medvetslös ett tag för vilan.

4 kommentarer:

Sofie sa...

Jag hoppades också att det var le bebe som hade titta ut. :( Hoppas att de sista veckorna på något sätt flyger förbi så att du slipper gravidhelvetet snart. Jag är i v. 25 nu och börjar redan tröttna...

presens sa...

Och så blir folk förvånade när jag säger att jag inte brinner av längtan efter att få vara gravid.

Ellen sa...

Nåja presens. Nu drabbas ju inte alla gravida av både gallstensbesvär och foglossning. Men graviditeten kunde vara en månad kortare, då hade det inte varit fel! :-)

Kerstin sa...

Stackars dig Ellen, gallstensbesvär suger verkligen. Hade det med första barnet. För ett år sen var jag precis i din sits, hade jag 3 veckor kvar till BF och hade precis jobbat min sista dag, helt jäkla utmattad bara för att jag av princip ska göra som jag hade tänkt (oavsett att jag knappt kunde ta mig till jobbet just pga foglossning). Sonen fyller 1 år om 2 veckor och kom alltså en vecka tidigt, hoppas att du också slipper undan lite tidigare istället för att hamna på övertid.