lördag 26 mars 2011

Apropå att klippa håret.

Jag vet inte vad som har hänt, men jag har blivit så otroligt mesig med mitt hår. När jag var yngre färgade jag och klippte hej vilt. Jag har haft centimeterkort, page, rufsigt, page igen, lugg, inte lugg, page återigen. Rött, svart, aubergine (!), gult, rosa underhår, lila slingor, you name it!

Och nu? Tja, jag bleker det med jämna mellanrum. Men vågar knappt toppa det i övrigt. Vilket ju i och för sig syns på den decimeter som verkligen behöver kapas.

Men nu då, efter att fått kräks i håret fler gånger än jag önskat (inte för att jag önskade det någon gång), inser jag att jo, det måste bort. Inte allt, men en hel del. Dels för att gammal ersättning inte precis är en mirakelkur för kluvna toppar, men dels för att jag inte precis tycker att den gamla och slitna "mammatofsen" är en frisyr jag vill se mig själv i nu i vår.

Men quoi faire då? Lugg igen? Inte lugg? Bara toppa? Kapa till ännu en förbaskad page? Jag vet inte. Men något måste göras. Snart.

7 kommentarer:

aequinoxia sa...

Jag brukar gå till frisören och säga: "Jag är trött på det. Gör vad du vill." Det blir alltid bra.

Cissi sa...

Jag brukade göra samma sak, kom alltid hem med samma frisyr, som jag nu har landat i. Har accepterat att "skojsigt hår" inte händer på mig. :-)

Lugg, är inte det ganska skötselkrävande?

Ellen sa...

Jo, lugg är krångligt. Inte lugg med andra ord. Men jag är så trött på att bara ha det hängandes. Så jäkla fult.

aequinoxia sa...

Med tre barn är det dags för en enkel, lättskött soccer mom-frisyr.

Pelle sa...

aequinoxia - hit med en bild då, som jag kan ta med mig till frisören. ;-)

Ellen sa...

"Pelle" här ovan var då jag, inloggad med fel användare. :-)

Cissi sa...

Page då? Det är ju superenkelt (talar av egen, trebarnsmamme-erfarenhet här...), går att variera och fiffa till om man vill.

Jag gillar page! :-D