lördag 12 mars 2011

Nope, inte idag heller.

Fördelar med att inte föda barn inom utsatt tid*:

1. Man har ett intakt underliv längre. Förmågan att sitta ska inte förringas.

2. Man vet var man har barnet. Och det kräks inte.

3. Huset blir väldigt rent.

4. Man hinner se både melodifestivalen och Downton Abbey.

5. Man får några dagar till på sig att gravidäta innan man ska banta bort de kilon som nämnda gravidätande har gett en.

6. Förslag?


*(Ok då, tekniskt sett har jag beräknad födsel först imorgon. Men det är noll känningar här. Jag har storstädat hela huset och fick knappt en sammandragning, så förlossning - I think not. Och enligt statistiken föder enbart 3% på sin beräknade dag. Och jag brukar inte ha statistiken med mig. Så i praktiken är jag redan på övertid och tänker vara bitter som fan helgen ut.)

1 kommentar:

Anonym sa...

skönt att du bytte från ögonen!

Hoppas du föder snart :)