tisdag 19 april 2011

Ingvar!

Hur bra kan en musikal/opera om Ingvar Kamprad vara egentligen, tänkte jag på väg till teatern ikväll.

Nu, några timmar senare och med sönderklappade händer och skrattkramp i kinderna vet jag; den kan vara helt otroligt bra. Så bra att jag blir sur på de muppar på Örebro Länsteater som helt har sumpat marknadsföringen. De har marknadsfört föreställningen enbart med hjälp av dundertöntiga affischer, och så har de inte alls lyckats förmedla till folk att en biljett kostar ynka 200 kronor. 100 kronor för studenter!

Så bor ni i Örebro eller i närheten, gå och se den. Jag menar; sång- och dansnummer som innehåller nödrim på "plywoodskiva" och som liknar Ingvar Kamprad vid Jesus, what's not to love?

1 kommentar:

Lisa sa...

Jaa! Jag tyckte också himla mycket om den. Den var så bra på alla sätt. Otroligt välgjord, och konceptet är ju kanske det bästa någonsin... Sånger om köttbullar och bokhyllor och marknadsföring. "Det skrivs alldeles för många låtar om kärlek och alldeles för få om produktivutveckling". Kan inte annat än hålla med. Kul att den sprider sig vidare från Malmö.