tisdag 26 april 2011

Where did all the smågrus go?

I helgen när jag rensade brännässlor drog jag upp en rot så stor att det med den kom en härlig skur av jord och grus över hela mig. Jord i hår, öron, urringning och ögon. Det tog många blinkningar innan jag kunde öppna ögat smärtfritt och kunde se igen.

När jag senare klädde av mig så rasade ju all jord ner på golvet, så blir det ju. Men jorden och gruset i ögat då. Vart tog det vägen? Ligger det där bakom ögongloben och väntar? Så om jag skulle bli obducerad skulle man finna allt grus där, precis som man hittar flera kilo damm och ungefär alla försvunna strumpor bakom en torktumlare när man väl drar ut den?

Eller försvinner gruset ut med övriga resprodukter från kroppen?

Är det någon som vet? Jag menar, inte konstigt att jag har svårt att gå ner i vikt om jag massor med jord skvalpandes runt i kroppen. Får man räkna bort sånt när man väger sig tror ni?

2 kommentarer:

Cissi sa...

Det försvinner ut med tårvätskan, det dyker antingen upp i ögonvrån, eller rinner i "ductus lacrimalis" från ögonvrån ut i näsan.

Annars hade det varit toppen att skylla alla extra kilon på grus i ögonen. Eller i huvudet.

Ellen sa...

Eew, scary! Men tack för infon, nu slipper jag oroa mig för att det ska börja växa ogräs i ögonhålan.