onsdag 25 maj 2011

Dåligt val.



Jag kan riktigt se någon behandlingsassistent framför mig som bara "Men du. Sluta knarka nu och gör något med ditt liv" och Stefan eller Krister (eller någon statist i bakgrunden enligt Aftonbladet-logik) bara "Ja! Jag ska sluta knarka och göra buskis istället!"

Himla dåligt val kan jag känna. Det tror jag att behandlingsassistenten i fråga också tyckte. Hen dök säkert upp på Stefans/Kristers/Statistens trappa något år senare och bara "Här! Jag tog med lite vallmofrön till dig. Ifall du vill odla dem eller något annat. Ditt val. Jag lägger några kilon här bara."

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett riktigt scoop av AB:

"Stefan berättar att han börjat träna på gym för att kunna hantera alla regisserade snubblanden och smällar.

– Jag har haft ryggskott förr. På 90-talet fick jag opium för smärtan av en osteopat som var väldigt inriktad på naturläkemedel.

Opium?

– Ja, det slutade med att jag hade precis lika ont i ryggen – men inte kom ihåg vad jag skulle säga. En mardröm. Det såg ut som en alvedon-ask ungefär, med tio tabletter, och han sa ”ta två innan du börjar”. Jag tog två, sen vågade jag aldrig ta det igen. Jag var som en zombie."