onsdag 4 maj 2011

Om att låtsas tills det blir sant.

Eller fake it 'til you make it, men någon måtta på engelska uttryck får det väl vara även i den här bloggen?

I alla fall så har vi tagit ett beslut: i höst ska jag, två dagar i veckan, satsa på mitt företag som skribent/copy. Två dagar i veckan är kanske inte mycket, men det är enormt mycket mer än jag kunnat göra hittills. Dessutom har jag börjat svara "jag är egenföretagare, jag skriver" på frågan "vad jobbar du med då?". För om jag hela tiden skjuter upp det jag egentligen vill göra, då kommer det ju inte bli gjort. Om jag hela tiden väntar på att någon ska hälla uppdrag över mig, då kommer jag stå kvar här och stampa om några år också.

För det handlar inte om att jag inte kan. Jag är grym på att skriva. Riktigt grym. Jag är inte ironisk eller något sådant; är det inom något område jag inte ser ner på mig själv så är det just skrivandet. Så varför skulle jag inte kunna få igång mitt företag ordentligt? Tja, det är ju om jag aldrig vågar. Om jag inte vågar sälja mig själv, om jag inte vågar ligga på, om jag inte vågar satsa.

Så nu då; Hej! Jag heter Ellen och skriver dina texter. Både journalistiska och ren copy. Eller krönikor, gärna krönikor.  Bara att kontakta mig.

Japp, det här ska bli bra till slut.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Heja Ellen! Jag tycker också du är grym på att skriva :)

PST sa...

Bra beslut!! Rätt vad det är så kommer nån som känner nån som behöver nån tipsa om den där Ellen som väl var skribent/copy - och vips, så är du där. Och skriva kan du ju så klart!