måndag 23 maj 2011

Spännande.

En hantverkare ska komma och titta på vår baksida (obs husets! Inte min ända!) för att lämna en offert på att bygga altan. Han bara "jag kommer mellan klockan två och tre". Vilket ju är perfekt eftersom jag ska hämta barnen exakt klockan tre. Nu är det 12 minuter tills jag ska vara där och jag sitter liksom på helspänn och lyssnar efter snickarjäveln. Han kommer säkert komma klockan kvart över och snart måste jag faktiskt åka till förskolan för annars får jag onda ögat. Näe, skämta bara. De är jättesnälla även om man kommer sent, men det är ju ändå sjukt pinsamt. Särskilt om man gör det för att hantverkaren inte dyker upp.

I alla fall så sitter jag som sagt och väntar på helspänn och sprutar ur mig blogginlägg, ty det är det enda jag har tålamod till. Nu låter det som att en bildörr slogs igen. Hoppas det är han.

Rapport senare. Jag vet, ni dör av spänning.

**Uppdatering**

De (två stycken) kom samma minut jag satte mig i bilen för att åka och hämta barnen. Så jag fick hoppa ur igen, skicka dem till baksidan av huset och sedan stressa iväg för att hämta barnen. I slutet av NÄSTA vecka får vi en offert på vad det skulle kosta att använda dessa snubbar.

Hantverkare är inte det snabbaste släktet i världen kan man tycka.

3 kommentarer:

emmakatta sa...

En gång när vi skulle ha en hantverkare hemma i exakt samma syfte skulle han komma 13.00, klockan blir 13.00 och vi väntar, klockan blir 14.00.... 15.00....Då ringer sambon, då har hantverkaren ej åkt från Norrköping än, och han ska till oss i Örebro. Men han lovar att han ska komma.ca. 17.00 så ringer han och säger att han fått in ett annat jobb och ej kan ta vår altan. Så där var den eftermiddagen förstörd av meningslöst väntande

Jenny i Malmö sa...

När jag pluggade bodde jag med en kompis och vi få vårt vardagsrum ommålat på måndagen.
På fredagen kl 15.45 rusade målaren in i vårt vardagsrum, samlade ihop hela möblemanget, plastade och tejpade ihop allt ordentligt, ropade trevlig helg och försvann igen. :D
Vi tittade förvånat på våra inplastade möbler innan vi fick försöka klippa upp tejp och dra fram vår soffa och TV igen... Det här med att andra människor också finns och har behov är inte de flesta hantverkares starka sida precis.

Babushka sa...

jag och maken konstaterade senast i fredags att de stereotyper man tänker på när man pratar om hantverkare egentligen inte är fördomar eller stereotyper, de är VERKLIGHETEN.

Jag tror inte att jag någonsin har haft en hantverkare som kommit i tid, som inte erbjuder sig att jobba svart etc.

Och ja, jag är lite bitter just nu för vi har renoverat lägenhet och byggt ett hus under våren och jag börjar känna att jag har sett nog med hantverkare på ett tag ;)