torsdag 9 juni 2011

Osorterade tankar

1. Jag måste byta header. Jag står inte ut med att se mig själv le utvecklingsstört varje gång jag ska skriva ett nytt inlägg.

2. Hur sjukt maktkåta är inte sossarna i Örebro län? De fick inte egen majoritet, inte ens ihop med vänstern. Så vad gör de? Jo, de går ihop med centern och kd. KD! Om jag hade röstat på dem hade jag känt mig så jävla lurad. Sviken, till och med. KD liksom. Det är ju bara ett steg ifrån SD; högerkonservativt med ett pyrande hat mot alla som är annorlunda och så lite kärnfamilj på det. Kräks.

3. Jag är snart 30. Ångest på det.

4. Noa har en lös tand - sin första! - och vill att jag ska vicka på den och känna på den och jag avskyr lösa tänder så jag säger äcklat "eeew" varje gång. Rätt så taskig morsa, men det ÄR ju äckligt! Tydligen hade en av hans kompisar fått 20 kronor för sin tand, så nu är det den nya taxan för tappade tänder. 20 kronor? Vad hände med en guldpeng?

5. Jag ska ha vänner med respektive över på grillning imorgon. Eller, vi ska ha. Jag ska inte låsa in resten av familjen i källaren, främst eftersom vi inte har en källare. Båda dessa vänner är underbara personer, men dock pedanter. Jag vet inte hur man städar inför att pedanter ska komma. Jag kan tänka mig att min absolut finaste-nivå är i klass med deras "det duger i brist på bättre"-nivå.

6. Jag är sjukt tandspridd för tillfället. Och då menar jag sjukt tankspridd. Jag skrev till exempel tandspridd först, det säger väl en hel del? Igår så letade jag efter Majkens mössa i tio minuter innan jag upptäckte att jag hade den i handen. Nu hittar jag den inte igen; jag tappade bort den mellan förskolan och hemmet. Häromdagen när jag skulle göra frukost så stod jag och tittade på brödrosten jättelänge, tills jag insåg att det inte fanns något bröd i den. Jag hade inte bara glömt att stoppa i brödet, jag hade inte ens tagit fram något. Och idag så ringde det från förskolan på mobilen när jag var på apoteket och bara "du vet väl att du har ett arbetspass idag?". Vilket jag självklart inte visste.

7. Jag har just slösat bort 6 bra uppslag till blogginlägg på ett enda inlägg. Så ovärt. Nu måste ni kommentera 6 gånger så mycket, för att det ska bli värt det igen. (Med andra ord vill jag se 12-18 kommentarer på det här inlägget. Ha ha.)

8. Ja. Det var väl det. Lite choklad på det här skulle sitta fint, men sån har vi ingen. Så klart.

/självömkande_84

7 kommentarer:

Åsa sa...

Haha! Städtips: göm alla prylar i skåp, lådor och förråd. Torka ytor, t.e.x. badrum, med våtservetter för bebisrumpor. Om du vill göra dig till kan du köpa/plocka blommor. Klart! Eller skit i städningen, det är väl inte därför de kommer?

Ellen sa...

Ja, blommor är en klassiker. Ska ta några av våra pioner som har slagit ut. :-)

Jag sa...

HAhahaha, så jävla roligt att du är så tankspridd! Skriv ner ALLT tankspritt du gör, jag kommer kissa på mig av skratt!

Flitigläsare sa...

När chokladsuget och chokladbristen är stor - rör ihop chokladbollsmet och ät direkt ur bunken! En räddare i nöden!

leos mamma sa...

84:a? hihi, du är äldre än min bil :D ;)

Tjockalocka sa...

Jag är snart 40. Ångest på DET...

Ellen sa...

Men Tjockalocka - du är ju LYCKAD. Då räknas det inte!