lördag 15 oktober 2011

Det bästa av två världar.

Igår Amadeus på Örebro stadsteater, med fantasiska Nour el Refai i titelrollen. Läppstift, tuperat hår, klänning. På mig alltså, Nour hade scenkläder.

Idag trädgårdsarbete inför vintern. Röjsåg, häckklippning, slänga, riva, slita, slåss med tistlar och brännässlor.

Jag behöver båda världarna. Jag älskar att vi bor bara en mil ifrån stan, så att vi kan åka in så fort vi vill. Jag älskar att komma iväg och se tända ljus och människor och göra mig snygg. Och så älskar jag att komma hem, till lugnet och tystnaden och tomheten. Jag skulle aldrig kunna bli en bondmora som tillbringar alla sina dagar på en gård. Som max åker till Ica. (Det kan ju också bero på att jag är väldigt bekväm och inte orkar jobba så mycket som man måste om man är bondmora.) Men jag skulle heller aldrig orka bo inne i stan, med människor och ljud och liv och rörelse hela tiden över allt. Jag älskar att blanda och att kunna få både och

Nu har jag tvättat ur både hårspray och tistlar ur håret och ska tillbringa kvällen med kycklingenchiladas, lördagsgodis, mys i soffan och en stor dos teveserier.

Kanske lägga om mina tistelsår också. Ärligt talat, tistlar. What are they good for?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur var Amadeus?

Ellen sa...

Mycket bra! Rolig och välspelad och snygg. Tyvärr höll inte operasångerskans röst riktigt i de högre registren, men i övrigt riktigt god kvalitet tycker jag. :-)