fredag 14 oktober 2011

Fredagsmys




Nästan två timmar senare...

- Pappa, kan du hjälpa mig med en grej i spelet?
- Va? Spelar du fortfarande Noa?
- Ja, vad tror du? Varför skulle jag fråga om spelet annars? (Sagt med en ytterst dryg ton)

Vi premierar fyndighet och smådryga comebacks och oneliners i den här familjen, så ungen fick spela ett tag till. Det slår mig ibland, att vi skrattar och hejar på när ungarna säger smådryga saker till oss. Å andra sidan är det så vi som familj är; min mamma kände att maken var en i familjen på riktigt när han på ett snyggt sätt insinuerade att hon var fjortis med alkoholproblem.

Såna är vi.

Ibland undrar jag vad man skulle välja om man fick välja EN egenskap som ens barn skulle bli. Snäll? Nej fy. Trevlig? Ja, troligare. Smart? Gud nej. Klok? Snark. Jag vet inte. Lycklig? Jo, men det är ju fusk. Dessutom kanske de blir lyckliga av att styckmörda prostituerade och så vill man ju inte ha det.

Jag tror jag går på trevlig. Vad skulle ni välja?

4 kommentarer:

Cilla sa...

Klart man ska uppmuntra dem att vara kaxiga! Nu är ju vår äldsta bara 3½ (tror f.ö att vårat lilltroll måste vara typ precis lika gammal som Majken). I somras när vi semestrade hos svägerskan bestämde sig maken för att ta med sig sonen och kusinen till hagen där det (brukar) finnas hästar. När de kom dit insåg han att hagen var tom då hästarna var på sommarbete.

"Mmm pappa. Fina hästar. Jättefina hästar..."

Den som sa att små barn inte förstår sarkasm har aldrig träffat mitt lilla monster...

Blomman sa...

Helt klart trevlig. Har barn i min närhet som inte är trevliga, som ofta låter sjukt otrevliga när dom pratar med folk över lag. Och det är fan så provocerande. Så trevlig!

presens sa...

Äh, rik så klart. Så länge det går hand i hand med "älskar sina mammor över allt annat och delar med sig till dem".

motvalls sa...

Min topp fem:

1. Snäll
2. Kaxig
3. Rolig
4. Snabbtänkt
5. Analytisk


Haha, det låter som en modern arbetsannons...de omöjliga kraven alla ska leva upp till.