onsdag 26 oktober 2011

Har omvärderat twitter.

Först tyckte jag att twitter bara var för självförhärligande mediamänniskor som retweetade, citerade och gullade med varandra.

Sedan fick jag fler followers, sket i att försöka vara "seriös" och "smart" och var mig själv istället. Och hey presto - plötsligt blev det kul!

Om ni inte vill missa min genialitet (Heter det så? Jag har druckit två glas vin?) kan ni ju följa mig där på @ellenhag.

Å andra sidan vet jag inte om jag vill det. Ikväll har vi nämligen diskuterat hur paprika, mögel, lakrits, kilo och kex uttalas, och med tanke på hur fel ni hade i frågan om vad jagleken heter vet jag inte om jag vill höra att ni uttalar det mööögel och inte möggel, som det ska!


14 kommentarer:

JsN sa...

Du vill veta att vi säger möögel eftersom det heter möggel? Jag säger mögel!

Ellen sa...

Det ska uttalas med kort ö, inte långt. Så klart!

KatarinaZA sa...

Långt ö, långt ö, långt ö...

JsN sa...

Självklart låååååååångt!

Ellen sa...

Jag sa ju det. Ni får inte VARA MED FÖR NI HAR FEL!

/Surar

HannaA sa...

Det precis alla uttalar fel är kaviar. Inte kavviarr med bara korta vokaler, inte kavviaaar med långt sista a som i trottoar, utan kaaaviarr med ett vackert långt första a. Så som även paprika uttalas. Förstås.

Mööögel eller möggel är däremot egalt. Jag känner mig väldigt öppen i det fallet.

Anonym sa...

ja, självklart ska det uttalas möggel. Fattar inte att så många går runt och gör fel :(

Anonym sa...

Jag säger faktisk både möggel och möögel, det beror på samanhang och vem jag pratar med.

Jojjo sa...

Jag håller med dig Ellen - möggel säger man det, KORT Ö!

presens sa...

Jag har inte fattat twitter. Alltså, jag fattar hur jag läser inlägg av folk jag följer, men jag fattar inte diskussionerna, hur man hänger med i dem.

För övrigt har jag hört folk säga "möggel", men aldrig "grönmöggelost".

Anonym sa...

presens: antagligen för att folk säger "mögel" betydligt oftare än "grönmögelost". :-) Jag skulle säga "grönmöggelost" iaf!

presens sa...

Tror du? Nej, jag tror att folk oftare pratar om ost än om mögel i sig, faktiskt. Eller så är bara mina vänner ostfanatiker. :-D

JL sa...

Mögel, möbel, möten...
Kex, kem, kel...

Det är ok att ha fel ibland, det kan t.o.m. vara nyttigt att erkänna det. Tänk AA.
"Hej, jag heter Ellen och jag uttalar mögel på fel sätt."
(Alla i kör: "Hej Ellen!")

Terry sa...

<3 JL.