söndag 2 oktober 2011

Latbloggning

När man är lat, trött och sur är enkäter och listor bästa sättet att blogga på. Den här kopierade jag på Alexandras uppmaning. Gör det ni också! 


Namn: Ellen
Smeknamn: Inget. Om inte "älskling" räknas.    
Ålder: 27 going on 30 och ångest deluxe.
Bor: Mitt i gnällbältet även om jag tamefan aldrig hör någon gnällig dialekt.
Sjärntecken: Vädur.
Äter helst: Saker med ost, chili, grädde och vitlök. Eller choklad.
Favoritfärg: Femtiotalsblå, gammelrosa eller pasteller med svart i.
Bästis: Jag har gift mig med min bästa vän. Det är väldigt smidigt så, men lite krångligt när jag skulle välja tärna till mitt bröllop. Som tur är har jag en syster som jag är väldigt nära också, så hon fick äran.
Bästa ämne i skolan: Rörlig bild. Jag och min kompis Sofie gjorde filmer och hade så sjukt kul att det nästan inte borde räknas som skolarbete.
Bästa film: Moulin Rouge. Alltid Moulin Rouge. Jag bryr mig inte om hur ocreddigt den är, det är Nicole Kidman, gala, glamour och Ewan McGregor som sjunger ffs!
Film jag aldrig vill se igen: Black hawk down. Främst för att min käre man har tvingat mig att se den flera gånger. Snark.
Fritidsintressen: Att skriva. Vilket är lite stört eftersom jag just nu också jobbar med att skriva, men har man en passion så har man.
Vill jag bli: Framgångsrik. Gärna som författare eller copywriter. Helst inte som seriemördare. Inte alls faktiskt.
Drömresmål: Någon gång vill jag resa runt i USA tillsammans med maken. Bila och titta på precis, precis allt!
Detta visste ni inte om mig: Jag är väldigt blyg och extremt snäll i verkligheten. Och så kan jag vifta på öronen.
Är jag hemligt kär i: Tja, det är väl ingen hemlighet? Logan, Sverrir, Ewan, Eric - det finns många på min crushlista.
Blir jag lycklig av: Åh, så mycket. På ett ytligare plan: nya avsnitt av teveserier, att rida, god mat, träffa kompisar. Men på djupet: min familj. Alltid min familj. 




1 kommentar:

KatarinaZA sa...

Den listan ska jag ta mig an i morgon. Ikväll är jag alldeles för trött.