söndag 13 november 2011

Sju svåra år...

ett gäng ömma fötter, klistriga händer, försummade barn och några timmar senare har vi kommit lite drygt halvvägs i köket.


































(Josef Franks "Vårklockor" - ett måste i alla unga akademikerhem. Färgerna är lite mysko due to bygglampa och mobilkamera)

Valet mellan tapetsering och målning är en ständig diskussion här hemma. Inte i såna här fall; vi kan ju inte måla det här. Men om det ska vara enfärgat. Jag röstar för tapetsering. Ja, det är skitjobbigt att mäta och akta luftbubblor och så vidare, men man slipper maskeringstejp överallt och att måla om tre gånger trots att man trott att det ska räcka med ett lager. Man slipper färgspill och kladdiga penslar och att täcka golvet.

Tapetsering spöar skiten ur målning helt enkelt. Men det är klart att det är lite jobbigt när det är mönsterpassning och man har två dörrar, ett fönster och två väggfasta skåp att passa runt. Nu tänker jag sitta här i soffan och se på teveserier och äta marängswiss resten av kvällen.


3 kommentarer:

Kerstin sa...

Vad tjusigt :) Är också lite sugen på en Josef Frank-tapet men maken är inte övertygad. Din beskrivning av tapetsering vs målning var kul. Jag tycker alla gånger att det är mycket lättare att måla, haha :D Men så har jag bara tapetserat en gång också...

Karolina sa...

Jättefint! När de trycker upp dem på non woven istället för papper ska jag ha "eldblomma" i sovrummet tror jag...mellan att tapetsera med papperstapeter och måla vinner ju måla tusen gånger om!

Ellen sa...

Karolina - och vi har eldblomma i två rum, och så den här. Vi räds inte något! ;-)

Målning är värre ändå.