söndag 18 december 2011

Inte okej någonstans.

Jag tillbringar alldeles för mycket tid i raggsockor och för lite tid i snygga skor med klack. Okej, det kanske är rätt tid för raggsockor och fel tid för plommonlila högklackade pumps, men det beror ju inte på det. Jag är så otroligt tråkig bara.

Häromdagen hade jag tio minuter över och tänkte titta på skor eftersom det är hål rakt igenom mina nuvarande stövlar, som är höstskor btw, och tittade bara på praktiska skor. Varma, fodrade, praktiska. Nej, det kanske inte är så kul att halka omkring på höga klackar och känna sig dum och larvig. Men jag behöver lite bling och glitter och höga klackar och något MER än raggsockor. Bara det där att titta på skor till sig själv mellan julklappsinköp och annat är ju så trist som det bara blir.

Det kanske är larvigt att eftersträva någon slags Sex and the city-tillvaro mitt i småbarnslivet på landet, men jag behöver något sånt. Långa shoppingturer. Drinkar. Dyra middagar. Flärd. Glitter. Pengar.




4 kommentarer:

Terry sa...

Soon baby, soon...

Ellen sa...

I KNOW!

Enda anledningen till att uthärda februari.

Bajsnödig sa...

Kvinnopartaj ska vara (minst) en årlig grej, och sen när vi är wealthy cougars tar vi showen on the road. UTOMLANDS alltså.

Ellen sa...

Åh. Solbränt lammkött. I'm so there!