torsdag 29 december 2011

Klagomuren

Vi måste klorintvätta alla soffkuddar. Säkert inte miljövänligt, men jag orkar inte ha smuts överallt längre. Jag orkar inte vardagen just nu. Mat måste lagas varje kväll och barn ska läggas och sen orkar jag aldrig göra mer än sitta i soffan och i princip inte göra mer än fånglo, eller kanske surfa på blocket.

Men man kan ju inte klorintvätta vardagen. Och jag blir galen på att allt jag kan göra för att må bättre NU och vara en bättre förälder NU, det gör att mina barn antagligen svälter ihjäl i framtiden när miljökatastrofen är ett faktum. Resa, shoppa och sånt är direkta miljöhot, men samtidigt det enda som håller mig uppe under vintern. Även om det mest handlar om drömmar och inte så mycket verklighet.

Åh vad jag låter gnällig nu då. Jag har ju inget att klaga på egentligen. Vi är friska och har lov och kan se fram emot stadigare inkomster och mer fritids och förskoletid för barnen och om några månader blir det vår och allt sånt. Men ändå. All disk, smuts, stök, tvätt, sopor, barr - jag orkar inte.

Jag vill vara rik. Jag behöver inte vara ohemult rik, jag vill bara vara så pass rik att vi har råd att köpa hämtmat/gå ut och äta så ofta vi vill, samt kunna gå på bio och åka till fjällen och gå på lekland och åka till badhuset precis så mycket som vi vill. Föräldraskapet skulle vara så mycket enklare då.

Nu har jag klagat av mig. Nu tänker jag surfa efter växter till trädgården och drömma om vår och sommar istället för att tänka att vi har hela januari och februari framför oss.


Inga kommentarer: