onsdag 14 december 2011

Klappsnappare och svarthjälmar

Vad tycker ni om årets julkalender då? Jag älskar den! Den utspelar sig i vintertid, handlar om julen, har en härlig känsla och är sådär tokmysig som julkalendern inte har varit på länge, tycker jag.

Sen är den spännande och rolig och händelserik och alldeles lagom ruskig, tycker ungarna.

Jag vet inte, men är den inte rätt allmänt uppskattad i år? Jag har inte läst några större klagomål, förutom att vissa tydligen tycker att den uppmuntrar till att stjäla. Idioter. Någon annan tyckte att det var kasst genusperspektiv och att det var synd att det är fattiga som stjäl. Men i övrigt verkar den ha tagits emot väl?

Jag fattar bara inte varför julkalendern har så mycket lägre volym än alla andra program som sänds på barnkanalen? I en familj där fjärrisen nästan alltid är på rymmen är det ett större problem än man kan tro.

1 kommentar:

ullrika sa...

Vi gillar också Tjuvarnas Jul i min familj! Jag var lite osäker för hur det skulle bli med det där med stjälandet, men nu framgår det ju rätt tydligt vad som är rätt och fel.

En liten invändning har jag dock. Dagsens avsnitt, när Madam Bofvén blev fritagen, var lite rörigt för min fyraåring. Hon blev jätteförvånad när Madam plötsligt satt i sin stol. "Men hon satt ju i fängelse!?" undrade hon förvirrat. Och jag kan hålla med, det var inte helt tydligt att det var Trollet (för det var det väl?) som släppte ut henne?