tisdag 10 januari 2012

Avocado

Idag åt jag avocadoröra till mellanmål, och sedan, efter en rask promenad med barnvagn och kompis, en asiatisk avocadosallad. Avocado är så sjukt gott att det borde göras till nationalrätt på något sätt.

Någon mer än jag som har hört att om man sockrar på avocado så ska det smaka banan? Kan någon prova? Jag äter inte socker just nu, så jag kan tyvärr inte offra mig. Men någon annan?

Förut idag var jag förresten sjukt nära att ge upp. Så makalöst sötsugen. Nu har det lagt sig, och tur är väl det för har jag kommit så här långt är det lika bra att härda ut tills sötsuget försvinner helt. Om några veckor eller så.


1 kommentar:

Anna sa...

Jag tänker verkligen inte testa! Varför förorena något så gott som avocado för att få det att smaka något så meningslöst som BANAN? Nä. När det är dags att hälla något på banan för att få den att smaka avocade är jag your girl möjligen.