måndag 16 januari 2012

Så inte gjord för det här

Vad jag har gjort idag:

- Ringt ett gäng samtal
- Fått ett gäng nej
- Bokat in ett möte
- Lagat äcklig lunch
- Badat kladdig bebis
- Sanerat golvet efter kladdig bebis
- Hämtat ved
- Ätit smörgås
- Gett bebisen smörgås
- Sanerat efter bebis som äter smörgås
- Mailat intervjuobjekt
- Jagat bebisen runt i vardagsrummet
- Klagat på att bebisen var gnällig
- Upptäckt ny tand i bebisens mun
- Ringt lite till
- Dansat med bebisen
- Hämtat barn
- Skjutsat barn till kompis
- Lagt bebis för eftermiddagsvila

DÖTT LITE PÅ HUR TRÅKIGT DET ÄR ATT GÅ HEMMA MED EN BEBIS!

Förlåt, älskade Majken, men jag är inte gjord för det här. Jag jobbar och gosar om vartannat och dör däremellan av tristess.

De som väljer att vara hemmamammor, hur är de funtade egentligen? Avundas dem!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är funtad som dig, så jag förstår inte heller! Trodde seriöst att jag skulle dö då jag var föräldraledig.