lördag 21 januari 2012

Såhär dagen efter

Orkar jag inte mer än surfa runt på Pinterest och bli sjuk av allt fint som finns. Och så har jag kommit på att vi ska måla ungarnas dörrar i någon härlig färg, så jag funderar över kulörer. Just nu lutar det åt turkos, men jag vet inte. Helst skulle jag vilja ha en härlig bubbelgumsrosa, men då skär det sig med deras tapet. Och så vill jag måla vårt svinfula och äckliga köksgolv också, men det är laminat och även om jag vet att det GÅR så har jag ännu inte stött på någon som har fått bra resultat - så hojta till om ni känner till någon som lyckats.

Hojta också till om ni vet precis vilken kulör vi ska ha på dörrarna. De ser ut såhär förresten:

























Snart ska jag äta lasagne med vitlöksbröd och sallad till. Och sedan sitta framför teven ihop med resten av familjen och mysa och riktigt känna efter hur lyckligt lottad jag är. Det behöver man också göra ibland.

11 kommentarer:

motvalls sa...

Nåt slags syrenlila?

presens sa...

Är det inte lättare att lägga om golvet än att måla det?

Och ja, turkos funkar.

Ellen sa...

presens - nej, för det är en katt på råtta grej. Det är nämligen samma golv i hallen, och det ligger runt en vidrig "portal" som vi inte kan ta ner utan att anlita en elektriker eftersom det går el däri. Och då blir det så dyrt och stort jobb, för då måste vi ju tapetsera om i hallen också...

Syrenlila låter fint också!

presens sa...

Lägg om golvet i köket och lägg en matta över det fula hallgolvet?

Ellen sa...

Men alltså, det sitter ihop. Jag förklarade dåligt. Det är alltså samma golv, inte ett likadant. ;-)

Vi kan inte bryta upp en del utan att ta upp allt.

Sigrid sa...

Jag tänkte också lila, fast kanske snäppet "klarare" lila än syren..? Skulle passa bra till den turkosa sängen!

Ellen sa...

Ja, lila är fint. Fast sängen ska (tyvärr) bytas ut eftersom den är har växts ur. Nu ska de få en (hemsk) våningssäng istället, som vi väl får pimpa på bästa sätt möjligt.

Kerstin sa...

Ååå, vilka underbara fina små sängar :) Är det arvegods eller har du haft blocketlycka?? Vad är det för färg på tapeten som skär sig mot bubbelgumsrosa då? Jag är också svag för den färgen. Liksom för turkos. Fast jag är nog lite löjlig och skulle inte våga måla dörrarna alls, men det är nog roligt för barnen att ha lite färgglatt :)

Ellen sa...

Den turkosa är arvegods. Den har min mamma, jag och nu Noa sovit i. Målades om på det glada 80-talet, och jag älskar färgen! :-)

Den andra sängen är ett blocketfynd för 300 kr. Till salu. ;-)

Tapeten är Eldblomma av Josef Frank. Orangerödblommig. Och då inte på ett sätt som är kompatibelt med bubbelgumsrosa.

Dörrarna är jättefina, men i rätt dåligt skick. De behöver målas om. Och då kan vi ju lika gärna ta en rolig färg!

Kerstin sa...

Eldblomma är superfin :) Tyvärr tycker inte min man om alltför "rörigt" mönstrade tapeter men jag är sugen på den till en vägg i köket så småningom. Hoppas ni hittar en bra färg till dörrarna, turkos då? Om ni nu ändå inte ska ha kvar den turkosa sängen kan ni ju ta en annan turkos färg :-)

Ellen sa...

Ja, jag har ju varit inne lite på någon ljus turkos färg. Eftersom vi har en blå vägg i vardagsrummet skulle det vara snyggt!

Vi har ju eldblomma i två rum, och vårklockor i köket. Här älskar vi mönster! :-)