lördag 3 mars 2012

Inte helt vuxen ändå

Jag fyller snart 28 och...

...kan fortfarande inte dricka rödvin. Ju finare, desto vidrigare enligt mina smaklökar.
...är fortfarande väldigt osäker när jag ska tanka. Tycker att det är väldigt jobbigt och slipper helst.
...har ännu inte lärt mig att dricka kaffe.
...älskar barnprogram som Wild Kids.
...väljer godis över fina mögelostar nästan varje gång.
...äter gärna äppelpaj till kvällsmat.
...är så mörkrädd att jag sover med alla lampor tända om jag är ensam hemma.

Det enda jag tycker är "pinsamt" är att inte gilla rödvin. För ärligt talat, vem gillar att tanka bilen?

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag avskyr också att tanka bilen. Får alltid tvångstankar att jag ska tappa handtaget och spilla bensin eller att det ska välla ur tankhålet eller nåt annat och att allt ska ta eld typ ;-) Men jag gillar både kaffe och rödvin. Fast jag är ju förstås 33 år :-D

Ellen sa...

Jag har alltså fem år på mig? ;-)

Karolin sa...

"Inte dricka rödvin"?! Hur?! Du var uppenbarligen inte tillräckligt EMO i dina ungdomsdagar (som givetvis fortfarande pågår, du är ju bara barnet!).

Om det blir Örebroflytt så gör jag det härmed till mitt mission att indoktrinera dig i rödvins-världen.

Ellen sa...

Jag har aldrig varit EMO! Jag var lycklig och hade rosa. ;-)

Och min mamma och man försöker ständigt göra mig till rödvinsdrickare, men det GÅR ju bara inte. Jag tror att det har med smaklökarna att göra, jag har extremt svårt för "beska" saker som t.ex. kaffe och fint rödvin.

Jenny i Malmö sa...

Jag är 35 och dricker inte kaffe, tycker att cola är gudars dryck och har inget körkort.

Det jag tycker är pinsamt är att jag inte kan äta med pinnar. Min sambo har försökt visa mig 100 ggr och jag har kollat på youtube-filmer. Det går ändå inte! Jag älskar sushi men har aldrig gått på sushirestaurang... Socialt handikapp!

Karolin sa...

Du är ett hopplöst fall avseende rödvinet alltså :-(