måndag 19 mars 2012

Mmm... krossade tomater!

Har ni någon sån där rätt som hängt med sedan typ alltid, och som ni aldrig tröttnar på hur enkel den än må vara? Jag tror att de flesta har såna rätter. Min är pasta med tomatsås. Enklast möjliga.

Krossade tomater
Vitlök en masse
Salt
Peppar
Creme fraiche/grädde

Och så riven ost.Och spagetti. Jag tycker att det är så sjukt gott att jag skulle kunna äta det flera gånger i veckan, men nu har det varit evigheter sen det blev av. Men ikväll! Ikväll! Mmm... krossade tomater blandat med crème fraiche. Att man kan längta efter det?

4 kommentarer:

Tahira Faye sa...

Ja det har jag! Nudlar med fetaost. Kan äta det varje dag, och det måste vara snabbnudlar.

Nudlar, fetaost, hackad tomat, färsk koriander, riven ingefära, hackad chili, massor med lime och salt. Typ det enda jag åt när jag var femton. Och sedan har det liksom hängt kvar.

KatarinaZA sa...

Pasta med tonfisksås (med vitlök och curry och mycket lök). Tyvärr fullkomligt hatar maken tonfisk, så det är sällan jag äter denna favorit numera. Tack och lov så gillar barnen den.

Lisa sa...

Min är snarlik Tahira's: nudlar med färsk ingefära, koriander och vitlök + whatever grönsaker jag hittar. Ibland blir det mer och ibland mindre men alltid gott. Nuförtiden brukar jag steka till en laxbit på sidan om till barna, men det hände aldrig när detta var min ensam-hushålls-standard-middag.

Linda sa...

Jag hade en gång en kompis på besök i två veckor och vi åt nog broccolisoppa nästan varje dag.

Koka broccoli i buljong, salta och peppra, sätt i en klick smör och grädde. Hacka i en mozarellaost. Det är så himla gott att det faktiskt går att äta varje dag.