lördag 31 mars 2012

You win some, you lose some.

Idag var vi på badhuset och utanför, på en dörr och ett fönster, satt det vedervärdiga klistermärken med reklam för svenskarnas parti. Nassepropaganda. Så jag rev ner dem, rev sönder dem och slängde dem i soptunnan.

Sen badade vi och jag hade mod nog att skälla ut några killar som stänkte, störde och förstörde i bebisbassängen trots sina (uppskattade) nio år. Fy katten vad jag har svårt för ouppfostrade skitungar och jag VET att det ju "egentligen" inte är deras fel, men ändå. Som tur var satt det en pappa i närheten som tröttnade lika mycket som jag och som sa allt det opedagogiska och otrevliga som jag höll mig för god för. Tack!

Så jag tycker att jag ändå har gjort några bra saker idag. Visst väger det upp för att jag råkade sparka Emmy i ansiktet så att blodvite uppstod i morse? Ja? Bra!

(Ja, RÅKADE. Jag och maken hade brottningsmatch i sängen, jo brottningsmatch, och han hade låst fast mig i något grepp och jag skulle försöka sparka mig fri och träffade Emmy mitt på kinden så att hon började blöda i munnen på något sätt. Inte ett av mina stoltaste ögonblick sen jag blev förälder precis. Inte alls faktiskt.)

1 kommentar:

ullrika sa...

Att du rev ner de där lapparna var det bästa jag läst idag! Och på länge tror jag. Att sparka sitt barn blodigt är väl inte lika bra förstås, men nu har ni kanske lärt er att inte ha brottningsmatcher i sängen med barn i närheten. Typ.