tisdag 17 april 2012

Dagens!

Dagens outfit á la fyraåring: 






















Dagens känsla: Irritation pga samma fyraåring som var för trött för att gå till förskolan, och också för trött för att låta bli att gnälla, bråka och sura hela dagen.

Dagens ilska: Rätt mycket faktiskt. Mest barnen. Och vädret. Och barnen.

Dagens bästa köp:

















Kläder till sonen. Hurra!

Dagens sämsta köp:





















Det låg en Delicato-outlet precis bredvid kläderna. Why?!
Jag köpte skitbilliga chokladbollar. Why?!

Dagens motion: Förhoppningsvis får jag till en joggingrunda med Zombies ikväll. Om det inte snöar, som det gjorde tidigare idag. Eller haglar, som det också gjorde tidigare idag.

Dagens outfit á la 28-åring:























Dagens bus: Vi tankar numera etanol i vår bensinbil. Vi får väl se hur det går med det, men än så länge fungerar det.

Dagens mat: Fish&Chips snart. Kan behövas efter den här dagen!

Dagens hoppas: Jag vill verkligen hinna se både Girls och Mad Men som ligger och väntar på mig.

Dagens tips: Serien "The inbetsweeners" från 2008. Perfekt om man är anglofil och vill höra brittiska tonåringar säga att tjejer är "so fit".

8 kommentarer:

Anonym sa...

Var du på Polarn inne i stan, Marieberg eller på Vingåker factory outlet?

JsN sa...

Men kan man verkligen tanka etanol!? Är det inte något sim måste ändras? Eller har det med hur gammal att göra? Uppdatera mig/oss!

Ellen sa...

Jag åkte till Vingåker!

JsN - maken har undersökt saken och det ska tydligen fungera på våra bilar. Så vi provar.

Pelle sa...

http://www.e85.webb.se/

Anonym sa...

Åh inbetweeners är så bra :-) inte filmen dock!

presens sa...

Jag. Hatar. Inbetweeners. Passionerat.

Ellen sa...

Presens - åh, varför då? För att det är svårt att översätta, eller pga sexismen?

presens sa...

Båda. Det är sexistiskt och fånigt och ingenting nytt. Samma gamla tråkiga höhö-jargong.

Och så pratar de snabbt och i munnen på varandra, vilket gör det skitsvårt att översätta bra, och använder en massa uttryck som inte *går* att översätta, och så blir det bara ännu plattare och tråkigare.