fredag 11 maj 2012

Dagens viktiga ämne.

Jag har en fuldag idag.

Slut!

Fast också det här: varför har jag alltid fuldagar när jag faktiskt ska iväg och göra saker? Som idag, då jag har... wait for it... lämnat hemmet!1!! Jag jobbar hemifrån min mammas lägenhet idag och ska om en halvtimme luncha med en affärsbekant och ska alltså ut i världen. Och så har jag en fuldag.

Och inte nog med det. När jag åkte hemifrån i morse spöregnade det, så jag tog på mig gummistövlar och regnkappa för jag är förkyld och vill helst inte bli sämre. Nu? Nu börjar molntäcket spricka upp och det är inget regn så långt ögat kan nå, så jag kommer vara den där konstiga människan med röda gummistövlar med vita prickar när det inte ens regnar. Och så en ful grön regnjacka på det. Fan.


Jag får helt enkelt slänga upp håret i en slarvig knut (tack gode gud att Underbara Clara gjorde en tutorial!) och häva på rött läppstift och låtsas vara en trendig bohem som alltid går omkring i en stel grön jacka hon ärvt av sin morfar, en jacka han säkerligen köpt på auktion för 10 år sedan.

Till denna dags försvar har vi god brie och en samling spanska ostar hemma, som väntar på oss och kex ikväll. Och så har vi Game of Thrones och New Girl och alla andra serier att se. Så jag är inte sur på dagen, jag är faktiskt rätt så glad idag. Jag är mest sur på att jag har en jävla fuldag, särskilt eftersom jag på fuldagar ser ut som en häst.

Men det är väl ändå lämpligt, så säg?

3 kommentarer:

Lovika sa...

Bildbevis!!!

Ellen sa...

Ha ha, aldrig!

Nimzo sa...

Röda gummistövlar på en kvinna är aldrig fel. Snyggt och lyser upp!