fredag 25 maj 2012

Heaven and hell.

Så vi åt musslor på altanen ikväll. I solskenet som inte längre var stekhett utan behagligt och trevligt. Och sen släppte vi de halvnakna ungarna lösa och spelade kubb (tjejerna vann!) och killerball (vi vuxna vann i omgångar!) och sen vattnade vi blommorna och det slutade i ett vattenkrig och helt plötsligt var 4/5 av familjen spritt språngande nakna i trädgården. Aldrig har jag väl uppskattat vår insynsfria trädgård så mycket som när jag skuttade runt där med tuttarna flaxande som kornas juver i hagen intill. Så det var ju idyll kan jag ju påstå utan att överdriva.

Men några timmar tidigare sprang jag barfota på en vass grusväg för att komma ifatt en ilsken sjuåring som i ett utbrott gett sig iväg till stora vägen för att rymma hemifrån. Majken hade jag lämnat hos ett par grannar som hon bara har träffat någon enstaka gång före dess, och jag svor över föräldraskapet och önskade mig till Stockholm och skitsnygga och vanvettigt smarta kvinns och alkohol nog att få mig att glömma att jag någonsin fått barn. Vilken tur att det är just det som står på schemat imorgon då!

Jag hade ett annat blogginlägg på gång, om saker jag stör mig på (så ovanligt), men jag kommer inte ihåg det nu. Tyvärr. Jag vet ju hur mycket ni uppskattar såna!




1 kommentar:

LisaM sa...

Känner igen det där med den ilskna sjuåringen!