onsdag 2 maj 2012

Sunk och stil.

Jag älskar att alla blir lika sunkiga, svettiga och sjaviga på sommaren. På vintern är folk så eleganta och välklädda, men så fort graderna börjar visa 17-18+ så åker elegansen ut genom dörren.

Kvar finns mitt normaltillstånd: svett, svajigt smink och otvättat hår i rufsig tofs. Och det är ok på sommaren! Lägg till ett par snygga skor och shorts och du är till och med trendig.

Högrött, glansigt ansikte är inte längre något att skämmas för, ty alla ser ut så. Kumbaya kring lägerelden och allt sånt.

Welcome to the dark side kamrater. Jag har väntat!

Dessutom: om man drar på sig gummistövlar och drar lite lera på kinden ser man ut som en redig bondtjej och det är ju alltid hett i landet that brought you fäbodjäntan!

(Nej, det är inte fel på färgåtergivningen. Jag är så här röd.)

6 kommentarer:

Lovika sa...

Håller med; mer sunkighet till folket!
Men vad har du gjort med din telefon!?

Ellen sa...

Maken köpte ett fodral i form av en rosa sköldpadda till mig. :-)

Anna A sa...

ha ha, jag vet!! Jag vill i alla fall tro att jag uppnår, om inte elegans så i alla fall någon slags nivå på vintern. På sommaren? Ens en svensk stockholmssommar med 21 grader och laber bris? Nope. Svett, röda kinder och skrynkliga kläder.

Och don't get me started på att ljusa kostymer bara finns i bomull. VEM FAN vill ha en kostym i bomull? Vill jag ha skrynkel använder jag linne, tack så mycket. En rejäl polyesterkostym, det sitter fint på AC-kontoret.

Tjockalocka sa...

Haha, jag tycker det är tvärtom.

På vintern lufsar alla runt i tjocka jackor och kängor och fleecetröjor ingen orkar dra på sig nåt snyggt för man fryser bara hela tiden.

På våren blir folk extremt piffiga och går runt i nya Hasbeens och fina vårklänningar.

Det som är riktigt skönt dock med "landet", har jag upptäckt, är att ingen duschar varje dag, så alla går verkligen runt och ser halvsunkiga ut med håret på ända. Haha.

Linda sa...

Fast vad jag inte förstår är hur de där som inte är så gör för att vara så. Duschar de tre gånger om dagen hela sommaren?

Pingvinmamman sa...

Välkommen in i kräftans vänkrets :)