måndag 11 juni 2012

/*trött*

Lämna barnen på förskolan, möte med personal angående värderingar och hur de ser på verksamheten för föräldrakooperativets marknadsgrupps räkning, hem, lägga barn, försöka jobba, hämta barn, underhålla barn, laga mat, äta mat, se halvtimme av England-Frankrike, åka på föräldramöte, lyssna på resten av matchen "diskret" med hörlurar, vara nästan den enda som ställer frågor av föräldrarna, köra fort som fan in till stan, handla snacks, plinga på hos vän, se matchen, säga många många könsord, köra hem, sätta sig vid datorn, oklart varför, blogga detta inlägg, återigen oklart varför, sova.

Vad har ni gjort då? Ätit maränger? Sovit på rosa moln? Förbannat Lustig, detta ärkemiffo?

7 kommentarer:

Sofia Capel - Londonbloggen sa...

Ätit maränger? I wish! Har dock ätit thaimat med en gammal kär vän och tittat på när Sverige förlorat

Maggan sa...

Amen Elmander då, jävla sopa.

Ellen sa...

Fast jämfört med Lustig var ju alla andra stjärnspelare.

Sara sa...

Äntligen har jag en feministblogg som passar mig. Utan pekpinnar och moraltjafs. Inget tjat om genuskläder, ekologiskt och ammande femåringar. Tack!

Sara sa...

*hittat*

Ellen sa...

Sara - åh, vad kul. Fast jag kommer nog göra dig besviken. Är både banal och präktig och predikande ibland. Halkar du in på frågan "delad föräldraledighet" är påven ett jävla under av flexibilitet jämfört med mig!

Tudorienne sa...

Vi har också föräldrakooperativ! Och jag jobbar också i marknadsgruppen! Vi borde snacka.