torsdag 5 juli 2012

Sagan Om Skåpet

Du sitter med en inredningstidning. Du läser ett reportage om någon familj som har lyckats få till den perfekta avvägningen mellan nytt och gammalt, ärvt och fyndat. Och så har de ett skåp. Precis ett sånt skåp som du alltid har letat efter. Det passar in i ditt hem och du far med ögonen över sidan för att hitta inköpsstället. Sedan ser du det. Det jävliga. "Fyndat på loppis." Som vanligt i inredningstidningar.

Ägaren av skåpet förklarar att de minsann "hittade skåpet på en loppis. Det stod där fyllt av småsaker som loppisägaren sålde. Så jag frågade om skåpet var till salu, och det var det. Bäst av allt: de skulle bara ha tvåhundra kronor för det. Dagen efter kom jag tillbaka med bilen för att hämta skåpet, men då hade de nästan ändrat sig och ville helst inte sälja det längre. Jag fick trots allt köpa det till slut, och nu står det i vårt sovrum och det är det bästa loppisfynd jag har gjort!". Du hatar så klart denna människa, för när DU går på loppis hittar du inga billiga vackra skåp. Det händer ju aldrig i verkligheten. ALDRIG!

Jodå. För jag är nämligen just den personen. Ja, minus inredningstidningen och den perfekta inredningen och det då. Men annars är jag just den personen med just den historian och just det fyndet. Så himla lycklig nu!







































Älskade lelle skåpet. Med ett lite trasigt bakben längst bak, men ändå. 200 kronor. FYNDET!

1 kommentar:

Lovika sa...

Grattis!
Och vilken fin beskrivning av händelseförloppet :-)