måndag 13 augusti 2012

Den tiden på året. Igen.

Ja, det är samma sak varje höst. Nej, jag pratar inte om den årliga "gud jag är så värdelös och ful och ingen vill ha mig och jag får inget jobb"-deppen, den kommer senare.

Nu pratar jag om att klippa håret. Jag klipper håret kanske 2 gånger per år, ibland mer sällan och ibland lyxar jag till det lite och kör 3-4 gånger per år. I alla fall så är det dags nu. Jag klippte mig senast i februari och det blev skiiiiitdåligt så nu räds jag frisörstolen ännu mer än förut.

Men! Misströsta icke! Jag tänker gå till något trendigt och dyrt ställe och be dem toppa bara så mycket de måste för att borsten ska gå igenom. Sedan lär de ändå fucka upp allt, men då har jag i alla fall gjort det jag kan.

Frisörer alltså. Fick de sitt jobb med kellogspaketet?

9 kommentarer:

Karolin sa...

Jag vet inte om jag vågar tipsa om min kompis, som jag faktiskt alltid blivit nöjd hos. (Ovanligt!) Det kanske var hon som sabbade det sist, eller så går du dit och så blir det inte bra ändå och då får jag skuldkänslor ;-) mvh/neurotisk

Ellen sa...

Tipsa i alla fall. Jag ska ju bara toppa mig ändå. Hrm.

KatarinaZA sa...

Jag måste också komma iväg och klippa mig. Det gjordes senast i juni förra året så det kanske är på tiden. Kanske ska jag lyckas få till det nu, när jag bara ska jobba 50%. Jag menar, det måste ju finnas något positivt med att jobba mindre (bortsett från att få mer tid med barnen).

Jag fascineras över att en sådan, till synes, enkel sak som att klippa topparna kan misslyckas, men det är möjligt. Det var som tur var länge sedan sist och det är numera 100+ mil mellan mig och den frisören.

LisaM sa...

Be maken klippa dig! Antingen blir det superlyckat och du kan slippa dyra frisörer resten av livet eller så blir det så misslyckat att du kommer känna dig helnöjd med allt en "riktig" frisör kan åstadkomma för all framtid... kanske :-)

Anonym sa...

Går du till olika frisörer varje gång? Det gjorde jag förut och blev typ aldrig nöjd. Klippte mig dessutom sjukt sällan, typ två gånger om året.

Sedan började jag faktiskt gå till samma ställe och samma tjej och oftare och VIPS så har jag fått en bra frisyr och går alltid nöjd därifrån. Det tog nog ett par gånger innan frisören lärde känna mitt hår (och mig) ordentligt och jag inser nu i efterhand att jag förmodligen aldrig blivit nöjd just för att de flesta frisörer "fegar" lite första gången de klipper en ny kund.

Så vad vill jag säga: klipp dig oftare och var trogen!

Johanna S sa...

Salong Francies på Rudbecksgatan. Trevlig, ärlig (säger ifrån om hon tror att det inte blir bra) och bra pris. Många många års erfarenhet.

Ellen sa...

Ja, men hur vågar man gå till samma då om man itne blir nöjd första gången? Det är väl lite där skon klämmer också?

LisaM - jag klipper maken, så jag vågar inte låta honom hämnas! :-D

Johanna - tack för tipset, ska kollas upp!

Veronica sa...

Sist jag var hos en random frissa på drop-in med görslitna toppar sa han "Lita på mig!" och tog fram rakapparaten...

"Menmenmen..." pep jag. "Jag vill ju bara bli toppad!!"

Sedan använde han rakapparaten till att skär/klipp-raka av topparna. Det blev snett, jag blev några hundringar fattigare.

Jag hatar att man aldrig vågar säga att man inte är nöjd eller att det inte är okej. Jag bara reser mig i förvånad chock, betalar och går som i trans ut på gatan.

Anonym sa...

Ett frisörtips: Salong EGO. Bra tjejer allihopa.