tisdag 14 augusti 2012

Fet(are), otrogen eller alkoholist?

Hur reagerar ni på jobbiga saker? Alltså vardagsjobbiga saker, inte allvarliga kriser och sånt. Herregud, jag orkar inte ens tänka på allvarliga kriser, så nu är det vardagsgnäll som står på schemat. Således: hur hanterar ni det? Vår varmvattenberedare har gått sönder, min iphone har gått sönder (igen) och nu har växellådan på ena bilen helt kukat ur och vi måste köpa en ny bil. Och alltså, tja.

Jag har tre defaultlägen:

1) Äta choklad eller godis.
2) Vilja bli full.
3) Vilja få massor av komplimanger av någon främling.

Och inget av det är väl sådär vidare... hälsosamt? Jag har börjat min sedvanliga "nu ska jag bli nyttig"-fas som jag inleder varje höst. Så choklad och godis går bort. Kvarstår gör att flirta med främlingar och att bli full, och eftersom jag varit full de senaste två helgerna vet jag inte hur många fler jag vågar mig på innan jag börjar dagen med en shot tequila och gömmer vinflaskor bakom soffan. Kvar finns att flirta med främlingar och ärligt talat är det ju rätt svårt att göra om man INTE är full.

Herregud, kan vi göra som så att alla som känner mig (ja, jag pratar om min mammas kompisar, förskollärare, lärare, barnens kompisars föräldrar) SLUTAR LÄSA den här bloggen så jag slipper oroa mig för vad folk tänker om mig ovanpå allt?

Bra.

Nu ska jag smsa en kompis och fråga om hon vill bli full med mig inom en snar framtid. För alkohol är ju kanske inte så värst nyttigt och kalorisnålt, men det är ju roligare än att hetsäta choklad.

Tack för mig.
Emotjej.


2 kommentarer:

Karolin sa...

Jag är väldigt mycket för det där med fylla. Och cigg. Mycket hälsosamt!

Burgschki sa...

Jamen gud det är samma här plus följande:

4) Börja hetsbråka med min kille
5) Ta bort bekanta jag ändå aldrig gillar från Fejjan

Detta ångras givetvis, men man gör så mycket dumt när man är full.