fredag 3 augusti 2012

Ho ho?

Är det någon här? Nu är i alla fall JAG tillbaka, från inredning av förskola och sedan en veckolång semester med svärfamiljen i en liten stugby. Om detta må jag berätta, men först ska jag bara damma av datorn och uppdatera mig på omvärlden och försöka att inte dö av trötthet.

Så... är det någon här? Har ni börjat jobba igen? Njuter ni av de sista skälvande semesterdagarna? Har ni precis gått på semester och vill slå en tegelsten i huvudet på alla som börjar yra om att sommaren är över?

Vi har en veckas semester kvar. Då ska vi försöka tukta vår trädgård, som vid vår hemkomst i eftermiddag var i ett skick som fick Törnrosas berömda rosenhäck att framstå som en prydlig liten rosenprydnad i en trädgård skapad av en anal golfare som gillar bambugräs i trädgården. Det är alltid golfare som gillar bambugräs i trädgården. Gärna ihop med betongkrukor och massor av grusgångar och då föredrar jag fan brännässlor.

Åter till ämnet: finns det någon här? Har ni allihop tagit ett kollektivt beslut att bloggar är sååå första halvåret av 2012 och därför gått vidare till något roligare? Låt mig veta vad detta roligare är i såna fall, så dumpar jag bloggen på sekunden.

*paus för andnöd*

*min alltså, inte er*

*det där ovan skulle egentligen så klart inte stått inom såna här asterisker, och inte det här heller men ändå*

Tro mig, jag kommer aldrig sluta blogga. När alla andra har övergett bloggandet och gått över till poddsändningar och vad som nu kommer i framtiden kommer jag sitta ensam kvar och skriva och kommer då ÄNTLIGEN vara en av Sveriges toppbloggare. Den enda. Den största!

Förmågan att fokusera ligger inte på topp när jag är så här trött.

6 kommentarer:

Jenny i Malmö sa...

Jodå, jag är här! Har försökt att maxa sista semesterdagen genom ett besök på Ven med lunch i solen, tre glasspauser, bad och långpromenad.

På måndag börjar jag jobba igen. Både semester och föräldraledighet är slut nu. Tror inte att jag har förstått det riktigt ännu...

KatarinaZA sa...

Jag är här! Jag har saknat dig! Välkommen tillbaka :-)

Idag var min sista semesterdag. Tillbaka till jobbet på måndag. Det känns som om jag helt har glömt bort hur man gör när man jobbar.

Ia sa...

Är här!
Golfarträdgårdar är de värsta!
Det är inget fel på brännässlor eller kirskål. jag odlar båda.

Burgschki sa...

HÄR! och i Berlin har vi fortf 30 grader och högsommar.

Ellen sa...

Yay! Ni är här! Lagom söndagsångest nu för de som har slut på semestern?

Burgschki - fast 30 grader är helt klart för varmt. FÖR varmt!

Burgschki sa...

Jag låtsas som om jag är så kontinental och pissar tretti grader men det gör jag inte herregud JAG HATAR SVETTEN.