tisdag 21 augusti 2012

Snart ska jag sluta gnälla. Snart.

Självklart måste vi byta hela varmvattenberedaren. Så klart är den inbyggd bakom rören på ett efterblivet sätt så att några rör måste flyttas också. Men! Det går på ROT-avdraget! Förtvivlade husägare är väl såna som helst röstar på Reinfelt och co. Idioter.

Men nu skulle det inte handla om politik utan om hur jag egentligen skulle behöva klippa mig. Och jag äger för tillfället bara en bh. Hål i tänderna har jag också och så vore det ju kul att ha lite kläder att ta på mig. Men först kommer ny varmvattenberedare, sedan nya höstskor till barnen och sedan vinterkläder och vi kan väl bara konstatera att det är jävla omöjligt att vara snygg som husägare? Så fort det finns en krona över behöver den läggas på någon packning eller rör eller något annat liknande. Inte direkt på dyra frisörbesök eller ny foundation, för den är ju också slut kom jag på precis.

Bra start på hösten det här!

4 kommentarer:

Grannen sa...

Jippie! Filmtips...såg att du ville ha det i ett äldre inlägg. Här ska du få. Bara komedier på temat really, really weird:

Priscilla, öknens drottning (transafilm, såååå bra)
Little Nicky (helt fucked up)
Måndag hela veckan (jaaaa vaa bra den är)
Death to Smoochy
Fäst vid dig
The whole nine yards + The whole ten yards

Det var ett litet urval av mina absoluta favoriter. Alla är härligt sjukt vridna och de flesta andra tycker INTE om dem. Men jag gillar din lista, så du gillar kanske min. Du får ladda ner, de finns nog inte i affären.

ha´t så kul!

presens sa...

Ja! Little Nicky var rolig!

Dogma var rolig, förresten, på tal om djävulsfilmer.

Lo sa...

Lite politik bara- en sak som man lätt glömmer med ROT (och RUT) är att man (helt logiskt) måste tjäna tillräckligt mycket, dvs skatta tillräckligt mycket, för att kunna göra avdragen- och att andra avdrag, som tex ränteavdrag, räknas in i samma kvot. Inget för lågavlönade, alltså.

ullrika sa...

Lite mer politik: vi är relativt lågavlönade men kan ändå göra både ränte- och ROT-avdrag. Det kanske är för att vi bor i en småstad och inte har huslån på fem miljoner iofs, men iaf. Frågan är ju var gränsen för "lågavlönad" ligger?

ps. jag är iofs också "idiot" och röstar på "reinfeldt o co" så jag kanske ska ligga lågt... ;)