fredag 17 augusti 2012

Tips på roliga filmer?

Vi ser väldigt lite på film och ser väldigt mycket på tv-serier. Men ibland vill jag se ROLIGA filmer. Ni vet, såna man skrattar åt så man nästan gråter. Töntiga, knäppa, roliga. Har ni några tips?

Här är några filmer jag har älskat:

Dude, where's my car
Clueless
Zoolander
Bridesmaids
Baksmällan
Step brothers
Blinkande lyktor
Life of Brian
Jakten på den heliga graalen
Napoleon Dynamite

Så, nu har ni fått några tips av mig. Då vill jag få några från er. Obs! Ej dum och dummare. Trist jävla film.

10 kommentarer:

Burgschki sa...

meh superbad såklart. passar in i listan. o clerks ju.

älskar älskar älskar napoleon dynamite.

Ellen sa...

Ja! Superbad är ju hur kul som helst. Clerks har jag inte sett, tack för tipset!

Tudorienne sa...

Death at a funeral.

Presens sa...

Debs! Men å andra sidan gillade jag inga av filmerna på din lista (nej, jag har inte sett alla) - möjligtvis med undantag för Life of Brian, och Clueless, som jag ändå inte tyckte var *rolig* - så jag kanske inte ska uttala mig.

Bondhustrun sa...

I love you, man
Knocked up
40 year old virgin
Dumpad
Superbad
Role models
Our idiot brother


OBS INTE baksmällan 2!!! Dålig och tråkig.

Ellen sa...

I love you man har jag inte sett, men alla andra. Och ja, baksmällan 2 är ÄCKLIGT dålig.

Tack för tipset!

Presens - vad har du för filmsmak då?

Linnea sa...

Wanderlust! Roligaste filmen jag sett i sommar!! :)

Kerstin sa...

Men Anchorman är ju för himla rolig. Om inte annat för 70-talskläderna!! Den måste du bara se :-)

Solsorken sa...

Everything is illuminated

Anna sa...

The five year engagement var kul, lite som bridesmaids.